سئو سایت یکی از مهمترین فرایندها برای افزایش فروش است و همیشه متخصصین سئو به دنبال بهترین راهها برای بهبودSEO هستند. شاید اولین کاری که هر متخصص سئو برای سایت خود انجام می دهد نصب افزونههایی مانند افزونه رنک مث و یا افزونه Yoast seo است، اما مساله مهم دیگری مانند فعالسازی ssl هم وجود دارد که نباید آن را فراموش کنید پس در این مقاله به بررسی تاثیر SSL بر SEO می پردازیم.
لیست
چرا تاثیر SSL بر سئو مهم است؟
بعد از اینکه تعداد بسیاری از کاربران اینترنت به قوانین اینترنت مبنی بر اینکه حقوق آنها بطور کامل رعایت نمی شود، اعتراض کردند. گوگل در سال ۲۰۱۴، برای حفظ حریم خصوصی کاربران خود اتصال امن پیشرفته SSL را برای سایتها ضروری اعلام کرد و این گواهی امنیتی را به عنوان یک سیگنال رتبه بندی سایت ها قرار داد، اما هنوز هم ممکن است برای بسیاری از افراد سوال باشد که تاثیر SSL بر سئو چیست؟
SSL چیست؟
SSL مخفف Secure Sockets Layer است و پروتکل SSL امنیتی اینترنت است که برای برقراری ارتباط رمزگذاری شده بین سرورهای وب و کاربران طراحی شده است. قبلا گواهی SSL شامل یک آیکون قفل خصوصی بود و سایتهایی که این گواهی را داشتند یک آیکون قفل سبز در کنار آدرس وبسایت و برای سایت هایی که این گواهی نامه فعال نبود قفل قرمز نمایش داده میشد، اما گوگل با بروزرسانیهای جدید به تاثیر SSL بر سئو بیشتر تاکید میکند، به این صورت که در سایتهای بدون SSL بعد از ورود کاربران پیغام Not Secure ظاهر میشود.
تقویت رتبه بندی سئو با گواهینامههای SSL
اهمیتSSL بر سئو از این منظر است که با افزایش امنیت سایت، خیال کاربران از خطرهای امنیتی احتمالی راحت میشود و روی تجربه کاربری هم اثر مثبت دارد و در نتیجه گوگل سایتهایی با گواهی امنیتی را نسبت به سایر سایتها مورد توجه بیشتری قرار میدهد. بطور دقیق تر تاثیر گواهی SSL بر سئو را در ادامه توضیح میدهیم.
HTTPS به عنوان یک سیگنال رتبه بندی
گوگل به طور رسمی HTTPS را به عنوان یک فاکتور رتبه بندی اعلام کرد، به این معنی که وب سایتهایی با گواهینامههای SSL ممکن است افزایش جزئی در رتبهبندی جستجو داشته باشند. اگرچه تأثیر آن ممکن است نسبتاً کم باشد، اما هر مزیتی در سئو، به ویژه در حوزههای رقابتی، اهمیت دارد.
بهبود سرعت بارگذاری وب سایت
گواهینامههای SSL می توانند با استفاده از پروتکل جدیدتر HTTP/2 به جای HTTP/1.1 عملکرد وب سایت را بهبود بخشند. باHTTP/2، وبسایتها میتوانند سریعتر بارگذاری شوند، که بر رتبهبندی سئو و تجربه کاربری تأثیر مثبت میگذارد.
کاهش نرخ پرش (Bounce Rate)
یکی دیگر از تاثیر SSL بر سئو کاهش نرخ پرش است، طبیعتا هرچه سایت ایمنتر باشد بازدیدکنندگان بیشتری به آن اعتماد میکنند و مدت بیشتری در سایت میمانند که در نتیجه نرخ پرش کاهش مییابد. هنگامی که کاربران مطمئن باشند دادههای آنها ایمن است، به احتمال زیاد وب سایت را بررسی می کنند و مدت زمات بیشتری با محتوای آن درگیر میشوند. این تعامل بیشتر با کاربر میتواند این سیگنال را به موتورهای جستجو بدهد که وب سایت اطلاعات ارزشمندی به کاربران ارائه میدهد و به طور بالقوه رتبه بندی آن را بهبود میدهد.
منبع: https://digiro.ir/%D8%AA%D8%A7%D8%AB%DB%8C%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B2-ssl-%D8%A8%D8%B1-%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D8%B3%D8%A6%D9%88/